Tuesday 31 December 2019

HEALING TOUCH

About Healing Touch
Tangan Yang Menyembuhkan dengan izin Allah swt. Sebenarnya kita banyak guna tangan kita dalam mengambil wudu dan juga berdoa dengan menadah tangan kita serta menyapu kawasan wudu. Orang yang peka energi badannya dapat rasa sendiri aliran energi semasa solat dan semasa berdoa dan semasa menyapu anggota badannya dengan tangan berwudu. 

Bila kita nak tidurkan anak kita guna tangan untuk menepuk badan anak , begitu juga bola kita nak redakan emosi seseorang kita gosok belakangnya . Tanpa di sedari ini semua adalah tangan yang menyembuhkan . 

Dari segi saintifk pula , ukuran ECG dan EEG mengunakan aliran energi badan maka kita faham badan kita ada energi yang mengalir.

Sebenarnya solat dengan ayat ayat Al quran juga menyembuhkan dan menenangkan jiwa bila di lakukan dengan khusyu .

Healing touch hanya mangaruhkan aliran energi badan yang sudah ada dengan semula jadi pada setiap insan. Ilmu penyembuhan dengan sentuhan ini wujud dalam banyak sistem perubatan tradisional manusia namun dalam perubatan Islam dan perubatan Melayu pun ia wujud.

No comments:

Post a Comment

Mommies Circle Meeting July 2020 Facing your Fears

Tajuk perjumpaan kali ini adalah Facing your fears . Mommies yang datang berinteraksi dengan baik membincang topik ini den...